ケイデンスセンサー故障/ガーミンからの返事

つたない英語でなんとかコミュニケーションをとってみる。
http://www8.garmin.com/support/warranty.htmlから、17日にガーミンへ問い合わせ。エキサイト翻訳さんに頼りきり。

1月にEdge705を買いました。それは普通に動いていました。しかし、1月25日、ケイデンスセンサーが感知しなくなりました。私は電池を交換しました。しかし、ケイデンスセンサーはしょっちゅう感知しなくなります。その後、スピードセンサーが勝手に止まるようになりました。その時、私は動いていました。私は磁石の場所を動かしました。ケイデンスセンサーの赤いライトは光りますが(ケイデンス感知)、グリーンのライトは光りません(スピードメーターは感知しない)。私はまた電池を入れ替えました。でも役に立ちませんでした。修理してくれませんか? 私は日本にいます。メールでお返事ください。

というわけで、2/23返事が届いた。

Thanks for contacting GARMIN corp. Your mail has been forwarded on to us from Garmin International.
I'll be happy to help you. Press the Reset button on the GSC10. Did you see the LED turning red, then green? If not, the GSC10 may rquire it to come in with the unit to Garmin Taiwan for examination. If yes, to enable the Edge to resync with the heart rate monitor or cadence sensor, please follow the steps below:

1. Move away(10m) from other sensors while the Edge is trying to pair with your sensor for the first time. Bring your sensor within range 3m of the Edge.
2. Press menu>select Settings>ANT+Sport.
3. For each accessory you have, select Yes>Restart Scan.

This should allow the GPS to once again communicate with the heart rate monitor or cadence. Other possible solutions are battery replacement.
Please respond back to the email if the problem isn't resolved.

Best regards,

ケイデンスメーターのリセットボタン操作で光るのは確認しているし、何度もRestart scanは繰り返してるんです……。
ていうか、そうしないとセンサーが感知しないから、オートストップ&スタートが繰り返すこともなかんべ?
センサーがバカになっているんだと思うので、修理するか交換するかしてください。

とお返事してみた。うーん、通じるかな?(-"-)