ケイデンスセンサーの故障/ガーミンRMAフォーム
ガーミンさんからRMAフォームが届いた。返送先はガーミン台湾。
Thanks for contacting GARMIN corp.
The problem you are experiencing will require your unit and cadence to come into Garmin for repair.I will be happy to set up a Return Merchandise Authorization(RMA) for a warranty repair which does not cover failures due to abuse, misuse, accident or unauthorized alterations or repairs. Please be noted that the freight cost is USD$32 by DHL after repair.
Meanwhile, we will format all the data in your unit, so please back up all your necessary data from your unit before it is sent back to be repaired. Such repairs or replacement will be made no guarantee that users’ own accessories (ex. screen protector membrane) will be returned in the original condition. Please remove your own accessories if you want to keep them.
And the normal repair process will take about 5-7 business days upon receiving your unit.Before the shipment starts, please take the two actions below:
1. Fill out (Typing, please) the attached RMA Form
2. Return your unit and cadence with the RMA form to the following address: Please send in the unit with an RMA number on the outside of the package. (The valid period of this RMA form is 30 days.)
修理に1週間かかって、戻ってくる送料に32ドルかかるんか……。今はちょっとポンドが回復している(否、円安が進行している)のか、1£142円で、wiggleプライスは\4,999.82。……び、微妙……。
#今はストックが10+になっているけど、先週は在庫ゼロだったんだよねえ(T-T)。
うーん、どうするかなあ……。はりちゅうはエンデューロなのでもちろんGPSのオートラップ機能はフル活用するとして、7-8の白浜合宿もGPSなしには辛いし。むしろ伊吹山なんかには心拍計(V3)さえあればいいので、合宿後に送ることにしようか……。
その間にポンドが激下がりでもしたら、また新しいのを買うか? いつでもまた壊れていいようにまとめて?(笑) いや、支障があるのはローラーだけだと割り切って、センサーなしで使うか? それともV3を復活させて併用するか?
うーん……。