リコール???タイヤ:Schwalbe Ultremo R(追記あり)

http://www.bicycleretailer.com/news/newsDetail/2754.html

VICTORIA, British Columbia (BRAIN)―Schwalbe is issuing a notice on some of its Ultremo R tires due to bulging. Due to a mistake in the manufacturing process, the affected tires' carcass layer haven't been sufficiently rubberized.
In some of the tires after only a short time in use the fault becomes clearly visible, shown by a bulge due to the carcass layers becoming disconnected. In no case should Ultremo R tires that exhibit this phenomenon continue to be used. The tires need to be replaced immediately. Not doing so may lead to a catastrophic failure, as the carcass layer can chafe through, consequently causing the inner tube to burst.
If you notice this bulge while riding, under no circumstance should you continue at speed. It is suggested that the air pressure is reduced to the minimum recommended while riding at low speed and with great care.
Schwalbe offers a straightforward replacement service: send a photo of the Ultremo R showing the defect phenomenon as well as a photo of the production code that is to be found on the inside of the tire to this special e-mail address: ultremo@schwalbe.com. A replacement will be dispatched immediately.
ビクトリア、ブリティッシュコロンビア(BRAIN)?シュバルベは湾曲部のためいくつかのUltremo Rタイヤの上に通知を発しています。 製造プロセスにおける誤りへの支払われるべきもの、影響を受けるタイヤの死骸の層は十分ゴムで処理されていません。
使用中の短い間だけの後のいくつかのタイヤでは、欠点は明確に目に見えるようになります、外されるようになる死骸の層のため優勢によって示されて。 この現象を示すUltremo Rタイヤは、使用され決して、続けているはずがありません。 タイヤは、すぐに取り替えられる必要があります。その結果、インナーチューブがはち切れることを引き起こして、そうまたしないのも、死骸の層としての突発故障へのリードが擦りむくことができますように。
乗っている間、この優勢に気付くなら、状況の下ではなく、あなたは速度で続くべきではありません。 気圧が低速で、細心の注意を払って乗っている間に推薦された最小限に減少することが提案されます。
シュバルベは簡単な交換サービスを提供します: タイヤの内部でこの特別なEメールアドレスに見つけられることになっている生産コードの写真と同様に欠陥現象をUltremo R表示の写真に送ってください: ultremo@schwalbe.com 。 交換品はすぐに、派遣されるでしょう。

富士のキャンプ地で、「カラータイヤにリコールが出ているらしいよ」と聞いたけど、なるほどー。今つけてるのが赤なんだよねえ……(--;。あ、あざみの前に換えるべき???? 怖いなあ。
そして、黒のストックが4本あるんだけど(T-T)。これ、お気に入りタイヤなので……。それも引っかかるとしたら困るなあ。
追記:
シルベストでも情報出た。木曜日の早朝練も下りでは気を使ってイヤだったし、土日もあるから、夕方にでも交換に行こうかなあ……。無印アルトレモがかなりお気に入りだったのよ。耐パンク性能も高かったんだよ。Mt.サイクリング乗鞍の下りで、石を数箇所に噛みこんでも、チューブまで響かず、耐え抜いたのだよ。ストックも全部アルトレモなんだよ……。